+90 (212) 659 25 70
Mikro Bayi

Dr. Mehmet Öz'den sağlık tavsiyeleri



Sağlık reçeteleriyle ABD’yi kasıp kavuran Türk Doktor Mehmet Öz, ülkenin en büyük sağlık dergisi Men’s Helath’e sağlıklı yaşam için 25 maddelik olmazsa olmazlar listesini verdi:

1-Gülümseyin :

Gülmek yalnızca stresi, tansiyonu düşürüp, sosyal ilişkileri güçlendirmekle kalmaz, bağışıklık sistemini de kuvvetlendirir.

2- Kahvaltıyı Atlamayın:

Kahvaltıda lifli besinler tüketmek kan şekerini dengeler ve daha uzun süre tok kalmanızı sağlar.

3- Uyuyun:

Yedi saatlik uyku uzun yaşam için önemlidir. Sağlıklı bir uyku için stresi azaltır, hafızayı kuvvetlendirir.

4- Sifonu Çekmeden Önce Bakın:

Tuvalette hemen sifonu çekmeyin; çıkardıklarınıza bakın. S şeklindeyse sorun yok fakat parça parça ise sorun

5- Sırtınızı Şımartmayın:

Yatmak yada uzanmak sırtınızdaki ağrıyı azaltmaz. O yüzden ağrı kesici alıp dik durmaya özen gösterin.

6- Renkli Beslenin:

Renkli sebze ve meyveler yalnızca güzel görünmez, aynı zamanda vücuda güç veren

“flavanoid” ve “karotenoid” antioksidanlarını barındırır.

7- Diş Sağlığı

Ağızda oluşan bakteriler kalp rahatsızlığına yol açabileceği için dişleri yalnızca düzenli olarak fırçalamak yetmez, diş ipi kullanmakda gerekir.

8- Derin Nefes Alın:

İstediğiniz her yerde ve her zamanda karnınızı şişirip derin bir nefes alın. Oksijen mutlu olmanızı sağlar.

9- Yoga Kursuna Gidin:

Yoga, tansiyonu dengelemeye yardımcıdır, kalp ritmini düzenler ve vücudun esnekliğini artırır.

10- Yalnız Kalmayın:

Kendinize olabildiğince geniş bir arkadaş çevresi oluşturun ve onlarla konuşup, dertleriniz paylaşın.

11- Modaya Uymayın :

Günlük kalori alımını 100 kalori azaltmak. Bu yılda 4 kiloya vermeye denk düşüyor.

12- Akıllı Hasta Olun:

Doktora gitmeden önce rahatsızlıklarınızı, ailenizin hastalıklarını öğrenin. Bu bilgiler tedavi sürecini değiştirebilir.

13- Bira Göbeğinden Kurtulun:

Göbeği şişirmenin yanında bira, kalp krizi ve şeker hastalığına davetiye.

14- Yeşil Çay:

Kanseri ve kalp rahatsızlığını önleyen “polyphenol” ‘ler içeren yeşil çay saça sürüldüğü takdirde kepeğede iyi geliyor.

15- Terleyin:

Terlemek tansiyonu düzenler ve vücudun hormonal dengesini sağlayarak kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.

16- Parayı Bankaya Koyun:

Parayı takip etmek stres oluşturduğu için ekstradan bir miktar parayı bankaya koyup kendinizi güvende hissedin.

17- Bol Bol Seks Yapın:

50 yaşındaki bir erkeğin yılda 700 kez seks yapması onun genç görünmesini ve stresini atmasını sağlar.

18- Rakamlarınızı Bilin:

Tansiyonunuzun, kolestrolünüzün ve kan şekerinizin sınırlarını bilin ve yaşamınızı buna göre düzenleyin.

19- Ağırlık Kaldırın:

Haftada iki gün yarım saat ağırlık kaldırmak fazladan yüzlerce kalori yakmanızı sağlar.

20- Fındık:

Sağlıklı protein ve yağları barındıran fındık omega-3 yağlarına sahiptir. Yemekten yarım saat kadar önce yarım avuç yemek iştahınız için yaralıdır.

21- Testislerinizi Kontrol Edin:

Testis kanserini önceden teşhis için ayda bir kontrol edin. Her bir testis yumuşak, düzgün olmalı ve diğerinden aşağıda durmalı.

22- Dans Edin:

Karmaşık hareketleri barındıran bir dans türü beyninizide çalıştırır.

23- İktidarsızlık İçin Spor:

Günde sporla en az 200 kalori yakan erkeklerde iktidarsızlığın nedeni kalp kriziyle aynı:tıkanık damar.

24- Yemek Yapmayı Öğrenin:

Yemek yaparak ne yediğinize de dikkat etmiş olursunuz.

25- D Vitamini Hapı Alın:

Artık güneşe pek çıkmadığınız için D vitamini eksikliği yaygın. D vitamini, kalp, şeker hastalığı ve kanserle savaşır.

 




Eklenme Tarihi : 29.10.2009   Okunma Sayısı : 2364
Anahtar Kelimeler : SağlıkÖnceki Sayfa   Yazdır   Facebook'ta Paylaş

mikro efatura, mikro e-fatura, mikro edefter, mikro e-defter, Mikro Bayi, Mikro Bayii, Mikro v15, Mikro 15, Mikro Destek, mikro yazılım, mikro yazılım bayi, mikro yetkili satıcı, mikro bayileri, mikro programı, mikro yazılım, mikro yardım